Door op 26 februari 2014

Activiteiten van een lijstduwer

Afgelopen zaterdag 22 februari was het verzamelen geblazen ten huize van Diana van Damme, onze wethouder en lijsttrekker voor komende verkiezingen. Eerst kreeg iedereen de hem of haar toebedeelde folders om deze nog voor Carnaval te bezorgen. Voor mij is dat Ossenisse, Walsoorden en natuurlijk het eigen dorp Vogelwaarde. Toch zo’n 1200 adressen te belopen, maar alles voor de goede zaak natuurlijk.

Als ik al die enthousiaste mensen van de lijst zie wordt ik toch wel erg blij. Rob, Rick, Artan, Andre, Jessica, Femke, Joris en anderen. Allemaal nieuw fris talent dat de komende jaren ervaring gaat opdoen in de diverse raadscommissies, zodat zij over 4 jaar klaar staan om het grote werk te gaan doen in de gemeenteraad. Maar wellicht zit er nu al een verrassing tussen en kan die binnenkort al aan de bak. Misschien doet Joris het nog beter dan zijn vader in het verleden. 🙂 Of Artan? Of Jessica? Of Rob? Je weet maar nooit.

Na het verdelen van al het materiaal met de groep naar het winkelcentrum om de hoek om de rozen op te halen. Natuurlijk eerst nog even een filmpje van Oudeman op Facebook.

Om 10 uur trokken we met 6 groepjes van 2 personen de wijken en straten van Clinge door. Vele rozen werden rondgedeeld en veel gesprekken met de inwoners van Clinge werden gehouden. Ik voelde daar een positieve vibe ontstaan en constateerde toch een breed geworteld draagvlak voor de Partij van de Arbeid in dit mooie grensdorp.

Met dat positieve gevoel folder ik nu de laatste dagen in de kop van onze mooie gemeente, samen met Marijke. Ondertussen ook genietend van het mooie landschap en de initiatieven die er zijn in die kleine kernen. Zo wordt door zelfwerkzaamheid nu de omgeving van het parochiehuis in Ossenisse stevig aangepakt. Geweldig die samenhang.

Blij dat ik zo’n PvdA-lijst mag duwen!

Ron de Kort