Bredabus vervolgd….

Door Joris Weemaes op 26 januari 2022

Komende raad staat op de agenda het vaststellen van de Regionale Mobiliteits Strategie (RMS). In dit document dat in alle gemeenten moet worden vastgesteld, staat over de Bredabus toch wel een paar bedreigende zaken.

In de RMS is opgenomen dat er geen busverbindingen mogen rijden die parallel aan een treinverbinding rijden. Dit is ook van toepassing op de Bredabus. Het is de bedoeling om voor de studenten een lijnverbinding in te stellen tussen Hulst en Antwerpen waar zij met OV-kaart gebruik kunnen maken van de treinverbinding Antwerpen-Breda v.v. De reis met bus en (Belgische) trein mag niet tot extra kosten leiden voor de studenten.

Het bericht in de PZC van afgelopen week waarin stond dat de provincie bezig is om een Sprinter vanuit Zeeland door te laten rijden tot Breda, geeft dus direct aan dat dat dan een reden zou kunnen zijn voor de provincie Zeeland om de Bredabus uit de concessie te mogen halen.

Daarom heeft de PvdA-fractie afgelopen weekend schriftelijke vragen hierover ingediend.

20220123_SchriftelijkevraagPvdABredabus

20220122_PZC_Sprinter_mogelijk_naar_Breda

Joris Weemaes

De gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur en deze verkiezingen gaan over jouw directe omgeving! Al 8 jaar ben ik lid van de gemeenteraad in Hulst. Samen met onze wethouder Diana en leden van de fractie hebben we hard gewerkt aan onze gemeente. Nu komt er voor onze partij een periode aan waarbij andere kandidaten een