PvdA- motie aangenomen: samenspeelplekken in gemeente Hulst

Door Rob Lambert op 29 september 2023

PvdA- motie aangenomen: Samenspeelplekken in de gemeente Hulst
De PvdA fractie heeft een motie ingediend om concrete stappen te zetten om te komen tot een inclusieve SamenSpeelPlek in onze gemeente, zodat alle kinderen (ook die met een beperking) in de gemeente samen kunnen buitenspelen. Jaarlijks gaat de gemeente ook inventariseren welke speelplek er aangepast kan worden. De motie werd (met uitzondering van FvD) door de hele raad aangenomen!
Waarom we dit initiatief hebben genomen?
De PvdA vindt buitenspelen voor kinderen van groot belang voor hun mentale, fysieke en sociale ontwikkeling. Dit geldt voor kinderen met en zonder beperking. Een SamenSpeelPlek is ook een goede aanvulling op de inclusie agenda: een gemeente voor iedereen.
En nu?
De gemeente kan nu een bestaande speelplek aanpassen of om een geheel nieuwe SamenSpeelPlek realiseren. Hierbij kan de gemeente samenwerken met het SamenSpeelFonds voor financiering van gemiddeld €25.000 per inclusieve SamenSpeelPlek en het SamenSpeelNetwerk voor inhoudelijke kennis en expertise.
Het toegankelijk maken van speeltuinen is een onderdeel van het nationale
implementatieprogramma ‘VN-verdrag Onbeperkt Meedoen’. In de gemeente Hulst waren nog geen SamenSpeelPlekken aanwezig. Het SamenSpeelFonds had daarvan al een brief naar de gemeente gestuurd.

Rob Lambert

Veel enthousiasme, een frisse blik en denken in kansen: zo stel ik mezelf graag aan u voor als nieuwe lijsttrekker van de PvdA Hulst. Ik ben Rob Lambert, 34 jaar en woonachtig in Hulst. Mijn naam onthult al dat mijn roots op Vogelwaarde liggen. Het geeft energie, maar is even uitdagend en spannend om de

Meer over Rob Lambert