Voorzitter afdeling Hulst / lid AV waterschap Scheldestromen / plvv lid commissie Samenleving

Ron de Kort

Voorzitter afd Hulst / Lid AV waterschap Scheldestromen / lid commissie ABZ / Plvv lid commissie Middelen
Voor vragen of contact: [email protected] / 06-81166808 (ook WhatsApp)

Samen werken

Als geboren Snissenaer en al vele jaren woonachtig in Vogelwaarde, wil ik daarom meedenken en meebeslissen, me sterk maken om alle kernen in onze gemeente leefbaar te houden.

De lokale politiek zal ook de komende jaren nog belangrijker worden. Veel zaken zijn al gedecentraliseerd, als je het mij vraagt, al te veel. Sommige zaken overstijgen ook de mogelijkheden van een enkele gemeente en moeten we samenwerken in de regio of zelfs provinciaal. Denk bv aan de sociale werkvoorziening en de jeugdzorg. WMO-zorg is een taak die de gemeente zeker goed kan uitvoeren. Wel moeten we er op toezien dat de middelen ook worden gebruikt waar ze voor bedoeld zijn. Zeker nu mensen in de komende jaren steeds meer en langer in hun eigen woning zullen blijven wonen.

Meer inspraak en medezeggenschap bij wijk – en dorpsraden zodat onze inwoners ook daadwerkelijk invloed hebben op hun woonomgeving. Stimuleer goed buurmanschap door initiatieven in wijken en dorpen vanuit de gemeente financieel te ondersteunen. Houd daar bij het herinrichten van het subsidiebeleidsplan rekening mee.

Uw steun en stem zijn daarom van het allergrootste belang, want alleen dankzij uw stem kunnen wij als PvdA dit waarmaken.

Want alleen MET ELKAAR staan we sterk!

Speerpunten algemeen:

• Oprichting van Sociale Loketten in alle kernen.
  • Veel meer aandacht voor onze ouderen, gehandicapten. Beter anticiperen op mogelijke hulpvragen en hulp bij doorverwijzing Hulst voor Elkaar. Meer hulp in de wijken en dorpen en aan huis.
  • In fases afschaffen betaald parkeren in binnenstad Hulst.
  • Mogelijkheden tot bouwen in alle kernen van de gemeente Hulst
  • Betaalbare huurwoningen en koopwoningen voor startende jongeren. Ook betaalbare particuliere huurwoningen voor diegene die buiten de inkomensnormen van de sociale huurmarkt vallen.
  • Geen discussie over Bredabus die moet blijven en gratis vervoer met de buurtbus.
  • Hondenbelasting moet worden afgeschaft. Meer handhaving op hondenstront.
  • Meer betrokkenheid van de burger bij besluitvorming door de gemeenteraad.
  • Drugpreventie wordt een kernpunt in onze gemeente.
  • Westerscheldetunnel vanaf 2023 tolvrij.
  • Werk voor iedereen is prioriteit. Dit willen wij combineren met voorkomen armoedeval en optreden voor gedupeerden toeslagenaffaire.

Speerpunten Vogelwaarde:

• Snel aanleggen Randweg en herinrichten Rapenburg, Bossestraat en Schoolstraat waarbij de positie van de fietser wordt versterkt.
  • Aanleg nieuwe woonwijk met ook woningen met zorg voor ouderen en voor jongeren op voormalig parkeerterrein Scheerders.
  • Opzetten wekelijks loket in Dorpscentrum waar mensen terecht kunnen met allerlei vragen en ook hulp kan worden geboden met formulieren en aanvragen.

Met uw stem kunnen wij het beleid op een goede manier bijsturen. Stem lijst 4 nummer 6

Beukenstraat 5
4581 BT Vogelwaarde
[email protected] / 06-81166808 (ook WhatsApp of Signal)

Hulst, dat zijn we samen!!!

Het volledige verkiezingsprogramma vindt u op www.hulst.pvda.nl

Waar ben je naar op zoek?