Hulp nodig?

In onze ombudsteams staan vrijwilligers binnen én buiten de partij klaar om mensen te helpen met wat men soms ‘kleine problemen’ noemt. Noem ze klein, maar het gaat hier wel om grote ergernissen: overlast, criminaliteit, juridisch getouwtrek, gebrekkige huisvesting, allemaal zaken die mensen dagelijks raken.

Ombudswerk richt zich traditiegetrouw vooral op klachten over overheidsinstanties, maar wij kunnen je ook op weg helpen als je niet goed weet bij welke instantie je moet aankloppen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geschil met gemeente, bank, fiscus of ziekenhuis.

Afhankelijk van de vraag zoeken we, uiteraard samen met u, naar de juiste persoon om u te helpen met uw probleem.

Contact:

Aanmelden kan via Ron de Kort via 0114-676107 of 06-81166808 of [email protected]

Veel gestelde vragen:

Ik ben geen lid van de PvdA, mag ik ook een ombudsteam om hulp vragen?
Ook wanneer je geen lid bent van de PvdA is het mogelijk om de hulp van een ombudsteam in te schakelen. Er wordt op geen enkele manier onderscheid gemaakt; iedereen mag en kan bij een ombudsteam aankloppen.

Zijn er kosten verbonden aan het inschakelen van een ombudsteam?
De hulp van een ombudsteam is geheel kosteloos, waardoor degenen die beschikken over weinig financiële middelen ook op ons kunnen rekenen.

Wat is het verschil tussen een lokaal en het landelijk ombudsteam?
Momenteel hebben ongeveer 180 lokale afdelingen van de PvdA een ombudsteam opgericht. Bij onze lokale teams kan je bijvoorbeeld terecht als je problemen hebt met de gemeente, het UWV of huisvesting. Het landelijk ombudsteam is verbonden aan de Tweede Kamerfractie en is gevestigd in Den Haag. Dit team behandelt landelijke zaken, zoals problemen met rijksoverheid, de belastingdienst en het CJIB.
Bij de lokale ombudsteams werken vrijwilligers en ook zijn er vaak gemeenteraadsleden en leden van het lokale partijbestuur bij betrokken.

Waar ben je naar op zoek?